حاشیه‌نگاری باشگاه خبرنگاران جوان از حال و هوای مصلی تهران؛

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سوی حرم بانوی آب و آیینه رهسپار شد/ وداع باشکوه پایتخت‌نشینان با کارگزار باوفای نظام

اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی با حضور جمع کثیری از مردم ولایتمدار تهرانی در مصلی تهران برگزار شد.


پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سوی حرم بانوی آب و آیینه رهسپار شد/ وداع باشکوه پایتخت‌نشینان برای کارگزار باوفای نظامبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیس موفقی در مجمع تشخیص مصلحت بودند» این ترجیع بند پیامی بود که رهبر معظم انقلاب  برای آیت‌الله هاشمی شاهرودی نوشتند.

صبح امروز در حالی آغاز شد که پایتخت‌نشینان مقصد مشترکی برای رفتن داشتند، آن هم حضور در مراسم وداع با استادی بزرگ که رهبر انقلاب از او به عنوان کارگزاری باوفا یاد کردند.

علیرغم اینکه اعلام شده بود که درب‌های مصلی برای حضور مردم در مراسم تشییع و اقامه نماز آیت‌الله هاشمی شاهرودی ساعت هشت باز می‌شود اما مردم پیش از آغاز رسمی مراسم در محدوده مصلی تهران حاضر شده بودند.

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سوی حرم بانوی آب و آیینه رهسپار شد/ وداع باشکوه پایتخت‌نشینان برای کارگزار باوفای نظام

تمهیدات عبور و مرور به خوبی برای مردم در نظر گرفته شده است اما با این وجود این حجم جمعیت، از حد انتظار فراتر رفته است و علیرغم پر و خالی شدن ون‌ها هر لحظه شاهد بیشتر شدن جمعیت آن هم به طور  لحظه به لحظه هستیم.

ساعتی از باز شدن درب‌های مصلی گذشت  اما همچنان مردم در مبادی ورودی و در صف‌های انتظار هستند و متروی مصلی همچنان محل ورودی حجم کثیری از مردم  است.

حضوری که اگرچه انتظار آن می‌رفت اما حضور این حجم از جمعیت آن هم در وسط هفته فراتر از حد انتظار بود و گویی همه برای وداع با این استادی بزرگ خود را به مصلی تهران رسانده‌اند.

عده‌ای که فهمیده‌اند نمی‌توانند به مراسم نماز رهبر معظم انقلاب برسند در همین گوشه و کنار شروع به قرآن خواندن کردند تا  در تشییع جنازه شرکت کنند.

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سوی حرم بانوی آب و آیینه رهسپار شد/ وداع باشکوه پایتخت‌نشینان برای کارگزار باوفای نظام

اگرچه بیرون از محوطه انبوهی از جمعیت آمده‌اند اما داخل محوطه مصلی هم خالی از خبر نیست، شخصیت‌های سیاسی برای حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی جمع شده‌اند.

با ورود پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام علی اکبر صالحی، آیت‌الله موحدی کرمانی، علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، غفوری فرد، حجت‌السلام دعایی، حجت‌السلام محسنی‌اژه‌ای، آیت‌الله جزایری و جمعی از مسئولان بر پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی حاضر شده و ادای احترام کردند.

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سوی حرم بانوی آب و آیینه رهسپار شد/ وداع باشکوه پایتخت‌نشینان برای کارگزار باوفای نظام

سران قوا، وزرا، نمایندگان مجلس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار باهنر، امیرموسوی، سرلشکر باقری، سعید جلیلی، رحمانی فضلی، حجت‌الاسلام ناطق نوری، حجت‌الاسلام منتظری، آیت‌الله امامی کاشانی، حجت‌الاسلام سالک، حجت‌الاسلام ابوترابی، آیت‌الله شبستری، محسن رضایی از جمله افرادی بودند که در مصلی تهران حضور یافتند.

پیکر مطهر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی شاهرودی پس از اقامه نماز توسط رهبر در میان دوستداران و شاگردانش در مصلای امام خمینی تشییع شد.

در مراسم تشییع طلبه‌ها از دور معلوم اند. با ریش تازه درآمده، تسبیحی به دست و سن کمی که دارند مشخص است که طلبه هستند. طلبه‌های جوان تهران گروه گروه نیز به سمت مراسم می‌آمدند و با ذکر صلوات برای آرامش استادی که شاید هرگز او را ندیده بودند، اما کتابهایش را خوانده بودند، فضا را معنوی می‌کردند.

پیکر آیت‌الله هاشمی شاهرودی به سوی حرم بانوی آب و آیینه رهسپار شد/ وداع باشکوه پایتخت‌نشینان برای کارگزار باوفای نظام

حالا پایتخت‌نشینان شاهد رفتن مردی هستند که سالها میزبان روضه برای سید و سالار شهیدان بود، از همین رو است که مداح از ارادت آیت‌الله هاشمی شاهرودی به امام حسین (ع) می‌گوید و مردم با سینه‌زنی و ذکر یا حسین گویان پیکرش را بدرقه می‌کنند تا به سوی منزل ابدی خود رهسپار شد و در جوار بانوی آب و آیینه حضرت معصومه آرام گیرد.

گزارش از نعیمه مونسی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار